Hva var det siste du delte?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Som Christian Brosstad skriver i sitt siste blogginnlegg: “Visuell kommunikasjon blir stadig viktigere hvis man skal lykkes digitalt, spesielt på sosiale medier”.

Fra 2012 til 2013 har vi gått fra å dele 208 000 bilder hvert minutt på Facebook til           hele 243 000. Det er en økning på 35 000 i minuttet! Det er ingen tvil om at bilder er det mest populære på sosiale medier for tiden

Det er få ting som skaper mer engasjement enn riktig bilde til riktig tekst. Bilder har en sentral plass i arbeidet vi communitybyggere gjør. Det å velge bilde som passer til budskapet  er ingen enkel oppgave..

Det viktigste for meg er at det ikke er et fabrikkert bilde, det skal være ekte. Derfor velger jeg å bruke bilder som jeg har tatt selv. Bildene jeg fanger blir ikke skapt i et fotostudio, og det er nettopp dette som får bildene til å føles ekte. Siden bildet ikke er tatt av en profesjonell fotograf  kan publikum lettere relatere seg til bildet, nettopp fordi dette er noe de kunne ha tatt selv.

De aller fleste  av oss har fått med oss debatten rundt innholdsmarkedsføring. For en måned siden holdt jeg foredrag for Nordma. Der snakket jeg om hva innholdsmarkedsføring er for meg. Det er reklame som er skapt av en kommersiell avsender som ikke blir oppfattet som reklame – det er derfor innholdsmarkedsføring er så effektivt. Det samme gjelder bilder, det må føles ekte.

Jeg liker også å bruke bilder som er tatt av publikum selv. Det finnes mange innholdsrike og personlige bilder på Instagram som man kan benytte seg av så lenge man husker å spørre først.

Jeg er stor fan av å dele merkevarens scene med dets publikum derfor er det viktig for meg at de får skinne like mye som merket selv. Det er da man bygger virkelig sterke relasjoner.

Hva er viktig for deg når du skal velge et bilde?

Legg igjen en kommentar

