Starten på et community for de som bygger community

1394114_10153401096465525_1568154211_n

Tirsdag samlet vi litt over 20 community managere til å dele tanker og utfordringer med det å bygge community. Vi spiste pizza, drakk øl og diskuterte ut i de lange nattetimer. Det var en bra kveld!

De fleste legger merke til det som ikke er bra, mens det ikke er mange som legger merke til det vi faktisk bygger og hvordan merkets historie blir fortalt til sitt publikum. Det kreative arbeidet blir ikke synliggjort – det er ingen som premierer vårt kreative arbeid og sist men ikke minst – kravet til lønnsomhet, hva skal vi bli målt på? Engasjement
, Talking about, Reach eller hvordan vi bygger merket.

Vi hører om de sosiale medier ekspertene og deres tanker. Men hva innebærer det å være sosiale medier ekspert? Hva gjør de til eksperter? Er man ikke ekspert når man skaper engasjement, godt innhold og bygger community?  Det sitter en gjeng med kreative community managers som til daglig snakker til over 100 000 mennesker – hvorfor er ikke vi eksperter på noe?

Det hjelper ikke bare å ha debatt om hva man skal kalle oss eller skrive om nye byråer som  skal også ha en del av kaken. Hva med skrive om hvordan vi faktisk jobber, hvordan vi bygger et community og hvordan vi skaper smittsommt innhold. Slik at vi kan lære av hverandre og bygge gode communities –  og kanskje for en gang skyld kan vi lese suksesshistorie om norske merker og ikke bare internasjonale.

Jeg føler meetup’en vår var starten på akkurat dette. Takk til alle som kom og delte, jeg gleder meg til vi møtes igjen.

Er du community manager? Meld deg på gruppene våres på Facebook eller G+ for å bli invitert neste gang.

La oss bygge sammen!

Reklamer

3 thoughts on “Starten på et community for de som bygger community

  1. Jeg er ikke en ekspert, men er blant annet en community manager 🙂
    Beklager at jeg ikke kom, tiden strekker ikke alltid til.
    Ingen grunn til å drive offerkommunikasjon her – dere har all grunn til å være stolte.
    Nå som innholdskommunikasjon er det nye buzzordet vil community manager-rollen bli enda viktigere og kanskje også enda tydeligere. Uten community managere så stopper innholdet, rett og slett 🙂

  2. Tilbaketråkk: Sosial direkte 5 digitale notiser fra Halden, Norge, Sverige og verden - Sosial direkte

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s