De 2 viktigste tingene jeg spør meg selv før jeg bygger et community

iStock_000007693835Small

Det  å ha et digitalt community er noe de fleste merkevarer strekker seg etter om dagen. Der publikummet ditt samler seg for å snakke om akkurat deg, feire hvor bra du er og fortelle historiene dine til hele internett.

Det å bygge et digitalt community er ingen enkel jobb. Det krever mye tid og planlegging. Det er derfor viktig å stille seg de riktige spørsmålene før man setter i gang.

 Før jeg begynner å jobbe med en ny kunde, stiller jeg meg alltid følgende spørsmål.

#1 Hvorfor trenger merkevaren et digitalt community?

Her holder det ikke med å si at jeg vil ha engasjement og likes. Her må vi være mer konkrete i forhold til hva vi ønsker å oppnå. Svaret du gir deg selv er avgjørende for hva slags community du ender opp med.

 #2  Hvorfor trenger merkets publikummet et digitalt community?

Dette svaret er enda viktigere enn det første. Hvis det ikke finnes et behov eller ønske om dette fra før av, hvorfor er det da på tide å bygge et nå? Det er viktig at de føler de får noe tilbake for at de skal være villige til å bruke tid på merkevaren din. Hvordan gjør du dette? Ved å finne ut hva slags behov de har, og levere på dette.

Ved å stille seg disse spørsmålene i en tidlig i fasen står man sterkere når communitet begynner å blomstre.

Legg igjen en kommentar

