La publikum fortelle merkevarens historie

blogg-bilde

Ting begynner endelig å komme tilbake til normalen igjen etter at hele Norge har gått i dvale i 3 uker. Selv har jeg ikke hatt sommerferie i år, men det har ikke betydd at jeg ikke har kost meg. Jeg har fått noen deilige dager i solen.

Med meg i solen hadde den fantastiske boken Zig Zag av Keith Sawer.

Boken gir gode tips for hvordan du kan øke kreativiteten. Lekenhet og kreativitet er noen av de viktigste redskapene en communitybygger har med seg i verktøykassen.
Min favoritt del er når Sawyer sier  livet er fylt med mange små ideer og at det er de små ideene som kan lede deg til de store. Det viser enda en gang at beste måten å øke kreativitet er å komme opp med så mange ideer som mulig.

Jeg hører ofte at det må være lett å skrive statusoppdateringer for merkevarer i sosiale medier. Det å skape engasjerende innhold tar tid, det tar faktisk lang tid. Da hvert eneste ord og hvert eneste bilde skal være gjennomtenkt, det er ingenting som skal bli overlatt til tilfeldighetene. Derfor går mye av tiden vår på å nettopp skape de gode, engasjerende og virale oppdateringene.

Vi elsker å utforske, og utfordre, måtene merkevarer kommuniserer med sitt publikum på. En av våre siste virkemidler er å la publikum være en del av produksjonen av innhold.

Når man bruker historiene til sitt publikum, lar vi dem bli en del av merkevaren, og merkevarens historier. Det finnes så mange fantastiske historier der ute, og hvem er ikke bedre til å fortelle disse enn tilhengere av merkevaren?

Ved å fremheve historiene til andre, inspirerer vi alle til å lage, og dele, sin egen historie der merkevaren er sentral.

Det finnes ikke noe mer troverdig, og engasjerende – enn når merkevaren lar andre fortelle historiene sine.

2 thoughts on “La publikum fortelle merkevarens historie

Legg igjen en kommentar

