Del scenen med ditt publikum

Scene

Jeg elsker jobben min, ingen dager er det samme. Jeg får mulighet til å kommunisere med mange spennende og inspirerende mennesker. En av de viktigste oppgavene som community manager er å produsere engasjerende innhold.

Dette er ingen enkel jobb, men heldigvis begynner norske merkevarer å bli flinkere til dette. I mine øyne ligger vi foran mange andre land, som for eksempel Nederland, i forhold til egenprodusert engasjerende innhold.

Det er så mye konkurranse om oppmerksomheten på nettet i dag at det ikke  holder lenger å bare få tilhengerne til å føle seg spesielle eller produsere engasjerende innhold.

For å oppnå virkelig effekt, for å bygge enda tettere relasjoner må vi få de til å føle seg som en del av merkevaren. De må føle at de bygger merkevarens digitale samfunn sammen med merkevaren, de må føle at de blir hørt og tatt på alvor.

De mest aktive og lojale tilhengerne bør få muligheten til å skape sine egne merkevare opplevelser, de bør få muligheten til å bidra med innhold som de selv føler de er en del av.

Det å inkludere sitt publikum bidrar til å opprettholde engasjementet og styrke relasjonen til merkevaren i det digitale samfunnet. Samtidig skaper vi ambassadører og lærer å forstå bedre rollen, og samspillet, merkevaren spiller i deres liv.

Det er kun når man virkelig lærer de å kjenne at man kan produsere godt og smittsomt innhold.

 

 

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s